Cursus vrijheid in Christus

Vanuit het kernteam pastoraat, brengen we graag de cursus Vrijheid in Christus onder jullie aandacht. Deze cursus wordt al enkele jaren in de Westerkerk gegeven. Enkele mensen uit onze gemeente hebben deze cursus ook gevolgd en zijn hier heel enthousiast over. In overleg met onze broers en zussen uit de Westerkerk staat deze cursus ook open voor mensen uit onze gemeente.

Evaringen van een deelnemer uit onze gemeente
Een deelneemster van de cursus van afgelopen schreef hier het volgende over.
In de tijd dat ik met grote onzekerheden in mijn leven te maken kreeg, kwam de cursus Vrijheid in Christus voor mij regelrecht als een geschenk uit de hemel.
Het wekelijkse diepgaande onderwijs over wat die vrijheid in Christus nu werkelijk betekent voor alle aspecten van mijn leven, is heel erg belangrijk geweest voor mijn groeiproces op weg naar geestelijke volwassenheid.
In de cursus werd mij  ook  op een heel toegankelijke en ontspannen manier geleerd af te rekenen met wát dan ook belemmerend is om te worden wie ik in Christus al ben. Omdat daar zoveel in te leren is, zou ik deze zo veel omvattende cursus zó weer een keer volgen als ik daar de kans voor kreeg.

Inhoud van de cursus
De cursus Vrijheid in Christus is bedoeld om elke christen te helpen om als een discipel van Jezus meer vrucht te dragen. De weg die wordt afgelegd is aan de ene kant het ontdekken van wie je mag zijn in en door Jezus Christus. Aan de andere kant helpt het je persoonlijke en geestelijke conflicten op te lossen. Duizenden christenen uit verschillende achtergronden hebben deze cursus al gevolgd en is gewaardeerd door hen die langer of korter christen zijn. Veel christenen tobben met de vraag hoe het komt dat er zo weinig groei is in hun geloofsleven, de intieme relatie met Christus is verdwenen, ze zijn gebonden aan bepaalde zonden of tobben met minderwaardigheidsgevoelens of somberheid. Deze cursus wil ons hierin een handreiking geven. Tegelijkertijd wil deze cursus je bewust maken van de rijkdom die we in Christus mogen vinden.
Thema’s die aan bod komen zijn o.a.: “Wie ben ik nu echt?” - ”Leren in de waarheid te leven” - “Goed omgaan met emoties” - “Strijd om ons denken” - “Dagelijks wandelen in vrijheid”.

Een aantal praktische punten op een rijtje:
De groep bestaat uit maximaal 25 deelnemers.
Net als bij de Alpha-cursus openen we de avond met een introductie van het thema met enkele korte reflectiebesprekingen in kleinere groepjes over het onderwerp. De avonden beginnen om 19:30 en worden om ongeveer 22.00 uur afgesloten. Een drietal avonden starten we met een maaltijd.  (dan start de avond om 18:30 uur). Wie door gezinsomstandigheden daarvoor verhinderd is, schuift later aan.

De cursus bestaat uit 13 bijeenkomsten: 9, 16, 23, 30 januari - 6, 13, 20 februari - 6, 14, 21, 27 maart en 3, 10 april.
De kosten van de cursus bedragen 15,- euro incl. koffie/thee.
Meer informatie kunt u vinden op de website: http://www.ficm.nl

Voor meer informatie of opgeven kun je contact opnemen met Henk Reijn. E-mail hwreijn@outlook.com, tel.nr. 0318-550674 of 0647491656.

Namens het kernteam pastoraat, Leendert van Genderen.

Het je nog vragen dan kun je deze ook aan mij stellen.

02-11-2018